به امید ظهو مولا و سرورمان حضرت حجت ابن الحسن ( عجل الله فرجه الشریف )

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
شهید محمود رضا بیضائی 0 204 bonakdar

صاعقه، ساعت بلندتر از کعبه را از کار انداخت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العالم، روز جمعه همزمان با بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در این شهر مقدس، برخورد صاعقه موجب از کار افتادن ساعت مشهور مکه شد.

به نوشته سایت روزنامه الحیاه، گروهی از فعالان سعودی در تویتر تصویر لحظه فرود صاعقه بر ساعت را منتشر کرده اند و برخی دیگر هم تاکید کردند که برخورد صاعقه سبب توقف فعالیت ساعت مکه شده است.

این واقعه واکنش های متفاوتی را در میان کاربران اینترنت در پی داشت و عده ای از کاربران در نظرات خود، توقف ساعت "ملک عبدالله" را با قریب الوقوع بودن پایان عمر وی در ارتباط دانستند!

ساعت مکه به عنوان بزرگترین ساعت جهان در سال 1431 هجری قمری به دستور عبدالله حاکم عربستان بر فراز مجتمع برجهای البیت در ارتفاع حدود 601 متر ساخته شد که از مسافت حدود 13 کیلومتری قابل رویت است.

در ساخت این برج تعدادی از طراحان و مهندسان انگلیسی مشارکت داشته اند. بسیاری از کارشناسان معماری معتقدند شکل این برج بسیار شبیه ساعت بیگ بن در لندن و هرم آن نیز شبیه به نماد فراماسونری است. عبور سایه این برج از روی کعبه مشرفه، انتقادهای بسیاری را در میان علما و مسؤولان کشورهای اسلامی در پی داشته است.

احداث آسمانخراشها در اطراف کعبه مشرفه همواره با انتقادهایی به سبب رعایت نشدن حرمت این مکان مقدس روبرو شده است. از صدر اسلام تا چند قرن پیش، احداث بناهای بلندتر از سطح کعبه ممنوع بود و هیچ یک از حکمرانان حجاز به خود اجازه ساخت بنایی فراتر از آن را نمی داد.

برج ساعت مکه به دستور پادشاه عربستان سعودی ساخته شد و در سال 1389 افتتاح گردید. این برج 601 متر ارتفاع دارد و ساعت کار گذاشته شده بر بالای آن تا شعاع 13 کیلومتری قابل رؤیت است.



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش