به امید ظهو مولا و سرورمان حضرت حجت ابن الحسن ( عجل الله فرجه الشریف )

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
شهید محمود رضا بیضائی 0 204 bonakdar

هدف داعش بی‌ثباتی و ناامنی برای حضور آمریکا در عراق است

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تحرکات اخیر گروهک تروریستی داعش در عراق اظهار داشت: داعش‌ حامیان مالی، نظامی و تشکیلاتی زیادی دارد که ما و همه دنیا حامیان این گروهک تروریستی را می‌شناسیم.

وی ادامه داد: حامی گروهک تروریستی داعش آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و قطر است و مهمترین هدف این گروهک ناامن کردن و بی‌ثباتی در تک تک کشورهای اسلامی است و حتی اگر در آینده این امکان وجود داشته باشد، این برنامه‌ها را در عربستان هم پیاده خواهند کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه الان سوریه سقوط نکرده است، گفت: ولی از کشور سوریه چه چیزی مانده است؟ دشمنان سیاست زمین سوخته را در سوریه پیاده کرده‌اند و تلاش کردند تا سوریه دیگر به خطری برای رژیم صهیونیستی مبدل نشود.

**پروسه دموکراتیک در عراق به نفع آمریکایی‌ها نبود

شوهانی با بیان اینکه در عراق وضعیت خاصی برقرار است، تأکید کرد: آمریکایی‌ها در عراق به شکل دیگری شکست خوردند؛ آنها اگر نتوانستند به لحاظ نظامی برنامه‌های خود را جلو ببرند، در انتخابات عراق شکست خوردند و پروسه دموکراتیک در عراق به نفع آمریکایی‌ها نبود.

وی ادامه داد: عربستان، آمریکا و اسرائیل احساس خطر می‌کنند که عراق به ایران نزدیک شده است بنابراین آمریکایی‌ها خیلی از وضعیت عراق راضی نیستند مضاف براینکه آمریکایی‌ها بعد از روی کارآمدن اوباما مجبور شدند که نیروهای نظامی خود را از عراق خارج کنند و هم‌اکنون به دنبال بهانه هستند تا نیروهای نظامی خود را در منطقه مستقر کنند و هم‌اکنون نیز ناوهواپیمابر آمریکایی‌ها به عراق آمده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها قصد دارند به بهانه مبارزه با تروریسم نظامیان خود را در منطقه مستقر کنند و به دنبال ناامنی در عراق و تبدیل وضعیت آن به وضعیت مصر هستند تا عراق به دست‌شان بیفتد.

شوهانی با اشاره به هدف گروهک تروریستی داعش تصریح کرد: داعشی‌ها نیامده اند که در عراق مستقر شوند بلکه آنها توان این کار را ندارند که در عراق دولت تشکیل دهند ولی هدفشان بی‌ثباتی و ناامنی است تا اسرائیل، آمریکا و عربستان از آن بهره‌برداری کنند.

وی با بیان اینکه داعش گروهک خطرناکی است که به نام اسلام لطمات زیادی به اسلام زده است، یادآور شد: بدنام کردن اسلام، استراتژی اربابان داعشی‌ها است بنابراین ما باید از نزدیک شدن داعش به مرزهای خود نیز مراقبت کنیم البته آنها جرأت نمی‌کنند به مرزهای کشور ما نزدیک شوند ولی باید آمادگی مقابله با آنها را داشته باشیم.



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش