به امید ظهو مولا و سرورمان حضرت حجت ابن الحسن ( عجل الله فرجه الشریف )

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
شهید محمود رضا بیضائی 0 204 bonakdar

حجم چاپ کتابهای ضد شیعی و اسلامی غوغا می کند

همایش «هویت شیعی و رسالت حوزه» با سخنرانی، آیت ا... سیدفاضل میلانی، رئیس جامعه العلوم اسلامیه لندن و حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
آیت ا... سید فاضل میلانی در این مراسم بیان داشت: رسالت حوزه در دو مقطع «صلح و آرامش» و «بحران» مورد بررسی قرار می گیرد؛ هنگام صلح تمامی علما تلاش شان صرف پی ریزی بنیادی عقاید شیعه خواهد شد و در مقطع بحرانی وظیفه ای متفاوت تر. امروز دشمن برای نابودی شیعه طرحهای بسیاری را تدارک دیده است؛ امروز ملاحظه می کنیم که عوامل تکفیری در سوریه ابراز می کنند که ما از فرزندان یزیدیم و شما از فرزندان حسین و آن چه یزید با حسین(ع) و فرزندان او کرد، ما با شما خواهیم کرد. بنابراین امروز خطر جدی متوجه تمامی شیعیان است.
وی در پایان به طلاب توصیه کرد: طلبه باید فن مناظره را بیاموزد؛ گاهی اوقات محتوا، محتوای بسیار مهمی است، ولی شیوه بیان آن مهم تر است.
حجت الاسلام و المسلمین واعظی در بخش دیگری از این مراسم گفت: امروز تهدیداتی در شؤون مختلف سیاسی، مذهبی، عقیدتی و ... تشیع را تهدید می کند؛ اما نکته قابل توجه آن است که بزرگ ترین تهدید علیه هویت شیعی به واسطه ظهور و بروز تمدن غرب شکل گرفت. با ظهور تمدن غرب چند واکنش در جهان اسلام شکل گرفت؛ نخست پذیرش و تبلیغ فرهنگ غرب؛ دیگری سلفیت است؛ سلفیت در اصل نوعی ظاهر گرایی، کنار زدن عقلانیت و مخاصمه با مذاهب اسلامی است. وی ادامه داد: واکنش دیگری که با ظهور فرهنگ غرب پدید آمد «نوگرایی و نو اندیشی دینی» بود.
وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب نقطه عطفی در تاریخ تشیع و حوزه های علمیه است، تصریح کرد: در واقع این پیروزی سطح توقعات از حوزه را بشدت بالا برد و به واسطه آن انتظارات بسیاری مطرح شد. در صد سال گذشته، اسلام سیاسی در جهان تشیع و تسنن مطرح شده بود و این امر برای جریانات اسلامی جهان معاصر دست نیافتنی بود چرا که نتوانستند این شعار را تحقق بخشند و نظام بسازند و آن را تثبیت کنند؛ تنها جریان تشیع با پیوند با مرجعیت توانست به این امر دست پیدا کند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی برای مقابله با جریان تشیع سه پروژه «وحشت از تشیع»، «کم کردن ارزش و جذابیت انقلاب» و «دامن زدن به جنگ فرقه ای» را آغاز کردند.
وی در ادامه اظهار داشت: امروز رسالت حوزه را باید در این شرایط درک کرد؛ رسالتهای معرفتی، بصیرت بخشی و کادرسازی و تبلیغی. حوزه امروز با شرایطی که در جهان تشیع با آن رو بروست، بار سنگین تری از دیروز را باید تحمل کند. امروز نزدیک به 165 شبکه فارسی زبان ماهواره ای برای مقابله با تشیع تأسیس شده، که تعداد اندکی از آنان سیاسی است.
حجت الاسلام و المسلمین واعظی گفت: امروز دشمن ریشه معنویت، اخلاق، اسلام و تشیع را هدف قرار داده است، و این وظیفه حوزه را سنگین‌تر می کند؛ امروز حجم چاپ کتابهای ضد شیعی و اسلامی غوغا می کند؛ روزی نیست که توسط مزدوران قلم به مزد کتاب جدیدی با مخاطبان مختلف نوشته نشود.
وی همچنین بیان کرد: یکی از آفتهایی که حوزه های علمیه را تهدید می کند، خود ابتهاجی است، به این معنا که از آن چه انجام می دهیم خشنود باشیم! دشمنان ظرفیت و پتانسیل تشیع را درک کرده اند و وقتی درک کردند، مسلح شده و تدبر کرده اند و پروژه های بسیاری را در دست اجرا دارند.

منبع : قدس آنلاين / کد خبر: 219121


ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش