به امید ظهو مولا و سرورمان حضرت حجت ابن الحسن ( عجل الله فرجه الشریف )

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
شهید محمود رضا بیضائی 0 204 bonakdar

اختلافات جهان اسلام به سود کیست؟

به نظر می رسد توطئه جدیدی علیه ملت مظلوم فلسطین در حال شكل گیری است. این توطئه بهره بردای از شرایط اختلاف جهان اسلام برای دور كردن فلسطینیان از سرزمین اصلی خود و افزایش دامنه اشغالگری رژیم صهیونیستی است.
 
خاورمیانه و شمال آفریقا از سال 2010 تحولات سریع و غیرمنتظره ای را پشت سر گذاشته و این رویدادها تاثیرات مهمی بر تمامی مسائل منطقه ای داشته است. سقوط بن علی در تونس و حسنی مبارك در مصر به عنوان شركای اصلی و قابل اطمینان رژیم اسرائیل بیش از پیش چهره روابط قدرت و منطقه را دگرگون ساخت. در این بین، موضوعاتی همچون به قدرت رسیدن اخوان در مصر و به تبع آن حمایت از حماس در غزه، بر انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی در منطقه افزود. بنابراین ایالات متحده و رژیم صهیونیستی از فضای به وجود آمده به دنبال مسیری بودند كه كمترین خطری منافع اسرائیل را تهدید نكند.، اما در كنار جریان بیداری اسلامی، اتفاقات دیگر نیز در منطقه با هدایت مستقیم یا غیرمستقیم آمریكا، اعراب ارتجاعی و رژیم صهیونیستی افتاد كه زمینه تضعیف محور مقاومت منطقه را فراهم نمود:
 
1- با شروع بیداری اسلامی، بسیاری از كشورهای منطقه در جبهه هایی درگیر شدند كه انتظار آن را نداشتند. این حوادث كه ریشه در فعال شدن جریان تكفیری منطقه با برنامه ریزی آمریكا، اسرائیل و عربستان دارد، زمینه انحراف نهضت بیداری اسلامی و نیز درگیرسازی كشورهای آرام همچون عراق را فراهم كرد و رژیم اسرائیل را در حاشیه امن قرار داد.
 
2- ارتش سوریه و عراق كه همواره تهدیدی بالقوه برای ارتش صهیونیستی بودند، در فرآیند این تحولات از حالت تهدیدآمیز بودن برای اسرائیل خارج شدند. ارتش عراق پس از حمله آمریكا به این كشور، به بهانه مبارزه با تروریسم و جنگ افزارهای كشتار جمعی، عملا منحل شد و اكنون كه در حال بازسازی خود در دوران بعد از صدام است، به سبب اقدامات گروه های تكفیری در عراق، درگیر مسائل داخلی یعنی مقابله با تكفیری ها در استان الانبار است و برای مدتی مجالی برای پرداختن به موضوعات دیگر را ندارد.
 
ارتش سوریه كه زمانی در صف مقدم مقابله با اسرائیل بود پس از خروج از لبنان با توطئه ترور رفیق حریری، هم اكنون در اوضاع خوبی به سر نمی برد. این ارتش پس از آغاز بحران سوریه، در جریان مقابله با تروریست های تكفیری دچار فرسایش جدی شده است و برای بازسازی خود احتیاج به زمان دارد.
 
با این وجود همچنان ایران و سوریه و در كنار این دو كشور، حزب الله لبنان تنها بازیگران تأثیرگذار منطقه ای هستند كه در پی احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین به صورت عادلانه اند. از همین رو حمایت همه جانبه مالی، نظامی و اطلاعاتی آمریكا، عربستان و اسرائیل از مخالفان سوری، و عدم تمایل به یافتن راه حلی برای پایان بخشیدن به منازعات در سوریه، به طور ویژه در راستای تضعیف یكی از حلقه های این محور مقاومت در منطقه، یعنی سوریه، و در نتیجه به حاشیه رانده شدن دیگر حلقه هاست.
 
رژیم صهیونیستی و آمریكا در ادامه تضعیف محور مقاومت اقدام به دور نمودن حماس از محور مقاومت كردند كه تا حدودی توانستند به كمك كشورهای عربستان، قطر و اردن به این امر نائل آیند. حمایت حماس از مخالفان بشار اسد، خروج دفتر سیاسی حماس از دمشق و انتقال آن به دوحه، نتیجه مستقیم سیاست تفرقه در محور مقاومت بود.
 
در چنین شرایطی است كه به نظر می رسد توطئه جدیدی علیه ملت مظلوم فلسطین در حال شكل گیری است. این توطئه بهره بردای از شرایط اختلاف جهان اسلام برای دور كردن فلسطینیان از سرزمین اصلی خود و افزایش دامنه اشغالگری رژیم صهیونیستی است.
 
عربستان به همراه دیگر كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس متعهد به اجرای توطئه غربی- صهیونیستی برای كوچاندن آوارگان فلسطینی و اسكان آنان در مناطقی جدید شده است. در همین راستا منابع آگاه می گویند نشست هایی به همین منظور البته به میزبانی عربستان با حضور نمایندگانی از آمریكا، كانادا و كشورهای اروپایی در حال برگزاری است.
 
در این نشست ها، كشورهای عربی، كانادا و استرالیا به عنوان مناطقی كه آوارگان فلسطینی باید به این مناطق كوچانده شوند، مطرح شده اند. البته آوارگان مد نظر در این نشست ها، آن دسته از آوارگانی هستند كه در اردوگاه های لبنان و سوریه زندگی می كنند. آنچه امروز در اردوگاه یرموك واقع در نزدیكی دمشق در سوریه با آن مواجه هستیم، بخشی از توطئه غربی- عربی- صهیونیستی با عنوان "اسكان آوارگان فلسطینی" است. جنایات گروه های تروریستی در اردوگاه یرموك تاكنون منجر به كشته شدن و كوچ شمار زیادی از آنان شده است. گروه های تروریستی كه شمار زیادی از فلسطینیان این اردوگاه را ربوده و به گروگان گرفته اند، از سوی عربستان و قطر حمایت مالی می شوند.
 
در ادامه این طرح خبرها حكایت از آن دارد كه اقدامات تروریستی گروه داعش در استان الانبار عراق به نوعی وارد آوردن فشارهای سیاسی و امنیتی بر مقامات این كشور جهت الحاق استان الانبار عراق به كشور اردن است. این طرح در راستای طرح نیل تا فرات رژیم صهیونیستی كه با مدیریت آمریكا در حال اجراست و قرار است رژیم حاكم بر اردن سرنگون شده و كشور مستقل فلسطینی در كشور اردن تشكیل شود و استان الانبار عراق نیز به واسطه همجواری با كشور اردن به آن ملحق شود و به كشور آینده فلسطین تعلق بگیرد.
 
به نظر می رسد كه این اقدامات مقدمه تغییر نقشه جغرافیای خاورمیانه به نفع آمریكا و رژیم صهیونیستی است و آمریكا تمام تلاش خود را به كار گرفته تا با تجزیه سایر كشورها، سرزمین وسیعی را در اختیار گرفته و آن را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد تا به این وسیله بتواند تسلط بهتری بر منابع و ثروت‌های خاورمیانه پیدا كند.
 

در پایان خاطر نشان می شود كه طرح‌های تجزیه‌طلبانه و توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی همه كشورهای خاورمیانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آمریكا در تلاش است علاوه بر اجرای این طرح ها با روی كار آوردن و به قدرت رساندن جریان های آمریكایی در كشورهای خاورمیانه با آسودگی خاطر بیشتری اقدام به عملیاتی كردن طرح‌های خود در خاورمیانه برای گسترش قلمرو رژیم صهیونیستی كند./
سیدمحسن طاهری 
منبع : موسسه مصاف www.masaf.ir
www.irdc.ir



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش