به امید ظهو مولا و سرورمان حضرت حجت ابن الحسن ( عجل الله فرجه الشریف )

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
شهید محمود رضا بیضائی 0 204 bonakdar

برشی از تاریخ در دو سکانس؛ مصر، ایران، غزه

سکانس اول: مصر و ایران - 35 سال پیش

شاید از نظر زمانی همه مخالفتهای علنی و مقابله های آشکار جمهوری اسلامی با اشغالگران قدس از بستن یک قرارداد عجیب و باورنکردنی شروع شد؛ قراردادی که در ایران «زدن خنجر از پشت به فلسطینی‌ها» خوانده شد؛ «کمپ دیوید»!

تاریخ حرفهای زیادی برای گفتن دارد، حرفهایی درباره آینده ای که در زمان حال، اصلا نمی‌توانیم آنها را پیش بینی کنیم، در کنار آنچه امروز در غزه می‌گذرد و اعتراضی که تقریبا از همه جای جهان - غیر از بخش مهمی از خود منطقه - به گوش‌ها می‌رسد، سکوت مرگبار هم مناطقی را در بر گرفته که ریشه‌های تاریخی آن را باید در زخم ناشی از همان خنجری پیدا کرد که در سال 1358 بر پشت فلسطینیها نشست. مصر با دولت جعلی اسرائیل پیمان آشتی امضا کرد و تعهد داد حامی منافع آن باشد؛ «کمپ دیوید»!

خبرها خیلی سریع مخابره شد و تقریبا کشورهای زیادی از جهان اسلام، بویژه ایران در بهت فرو رفت؛ «کمپ دیوید»؟!

تعداد زیادی از دانشجویان عرب محصل در جمهوری اسلامی کاملا نوپا، در تاریخ 6 فروردین ماه سال 58 دست به اعتراض زدند. در برخی دیگر از کشورهای عرب هم اعتراضاتی به راه افتاد که ریشه اصلی آنها همین اعتراض دانشجویان عرب ساکن در ایران بود. اعتراض‌ها برای واقعه‌ای رقم خورد که بیش از 30 سال اثرات مهلک آن جهان اسلام را در نوردیده، واقعه‌ای دامنه‌ اثراتش در زمان وقوع هنوز مشخص نشده بود؛ «کمپ دیوید»!

دانشجویان عرب محصل در ایران در جریان اعتراضشان سفارت مصر در ایران را تصرف کردند و پس از این تصرف یکی از اولین فرمان‌های حکومتی امام خمینی(ره) به دولت موقت در زمینه روابط بین‌الملل، صادر شد. «قطع روابط دیپلماتیک با مصر»! دلیل: «کمپ دیوید»!

سکانس دوم: مصر - کمتر از 2 سال پیش:

انقلاب مردمی در مصر، «کمپ دیوید» را از موضوعیت می‌افتد، یکی از دلایل مردم برای راه انداختن انقلاب، رابطه «حسنی مبارک» با اسرائیل است. مبارک ساقط می‌شود و همراه با او «کمپ دیوید»! انتخابات صورت می‌گیرد و مرسی رئیس جمهور می‌شود. کاخ سفید و صهیونیسم به فکر چاره‌اند! به دلیل از دست رفتن «کمپ دیوید»!

«کودتا» تنها راه چاره است. برنامه ریزی‌ها و اقدامات استراتژیک مرحله به مرحله پیش می‌رود و ارتش وارد صحنه می‌شود.  کاخ سفید از کودتا نامیدن اقدام ارتش مصر در برکناری مرسی که با رای مردم روی کار آمده بود، خودداری می‌کند. مرسی برکنار می‌شود و السیسی قدرت را در دست می‌گیرد. کاخ سفید که پیش از کودتا همواره کمکهای مالی خود به مصر را مشروط به یک شرط اصلی کرده بود، دوباره کمک‌های مالی را ادامه می‌دهد، شرط آمریکا به رسمیت شناختن یک پیمان است: «کمپ دیوید»!

در واقع مصر برای دریافت پول از آمریکا باید معاهده صلح 1979 با اسرائیل را همیشه محترم بشمارد و از فرایند انتقال مدنی قدرت از طریق انتخابات آزاد و عادلانه حمایت کند همچنین دولت مصر باید به آزادی بیان، آزادی نهادهای مدنی و مذاهب نیز متعهد باشد. بدین ترتیب بیش از سی سال است که آمریکا و اسرائیل براساس قرارداد کمپ دیوید مصر را تحت کنترل خود نگه داشته‌اند. اسرائیل با توجه به مزیت‌هایی که قرارداد کمپ دیوید برایش داشته، موفق می‌شود هزینه‌های نظامی خود را از حدود 23 درصد از درآمد ناخالص ملی در اواسط دهه 70  میلادی به حدود 9 درصد کاهش دهد. احیای «کمپ دیوید»!

به دلیل حساست و موقعیت استراتژیک مصر در جهان اسلام اوضاع منطقه باز برای نظام سلطه و صهیونیسم جهانی آماده می‌شود. تاریخ جام جهانی 2014 را رقم می‌زند و روی همه جهانیان از جمله عموم رسانه‌ها به سمت کشور فوتبال‌خیز جهان، «برزیل» برمی‌گردد؛ رژیم صهیونیستی با اطمینان از مصر و خواب سنگین جهان عرب، غزه را هدف می‌گیرد و تاریخ باز هم تکرار می‌شود...

منبع : خبرگزاری تسنیم



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش