به امید ظهو مولا و سرورمان حضرت حجت ابن الحسن ( عجل الله فرجه الشریف )

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
شهید محمود رضا بیضائی 0 204 bonakdar

اردوغان برای داعش سلاح فرستاده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کمال قلیچ دار اوغلو رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه جمهوریت این کشور گفت: سلاح های در اختیار گروه داعش همان سلاح هایی است که دولت حزب عدالت و توسعه به ریاست اردوغان برای این گروه فرستاده است و ترکیه هزینه گزافی بابت سیاست های اردوغان در خاورمیانه می پردازد.وی در اشاره به اقدام گروه داعش در به گروگان گرفتن کارکنان کنسولگری ترکیه در شهر موصل در شمال عراق گفت: گروه داعش سلاح های ارسالی اردوغان برای این گروه را اکنون به سمت شهروندان ترک نشانه رفته است.

کمال قلیچ دار اوغلو افزود: دولت اردوغان از جبهه النصره حمایت می کرد و تا چندی پیش سلاح و مهمات این گروه را تامین می کرد اما ناگهان اعلام کرد که این جبهه النصره یک گروه تروریستی است.

وی تصریح کرد که این اتهامات را به احمد داود اوغلو وزیر خارجه دولت اردوغان در جریان ملاقات روز گذشته اش با وی وارد کرده و خواستار استعفای اوغلو شده است.

از سوی دیگر، رفیق اریلماز نماینده حزب جمهوری خلق در پارلمان ترکیه نیز به استقرار و حضور گسترده عناصر شبکه القاعده در ترکیه اشاره کرد و گفت که یکی از شهروندان ساکن استان اسکندرون با وی تماس گرفته و گفته است: من نمی توانم برای عمل جراحی در بیمارستان وقت بگیرم زیرا درحال خدمت رسانی پزشکی به "افراد جهادی" (افراد مسلح) حتی در اتاق های مراقبت های ویژه است.

اریلماز در گفت وگو با روزنامه جمهوریت گفت: من با چشمان خودم انتقال یک تروریست زخمی شده در سوریه به بیمارستان شهر یایلاداغ ترکیه را دیدم. این تروریست در شهر کسب در ریف لاذقیه سوریه زخمی شده بود و با یک دستگاه خودرو که رانندگی آن را فردی ملبس به یونیفورم پلیس ترکیه برعهده داشت، به این بیمارستان منتقل شد.

وی تصریح کرد: هیئتی از حزب جمهوری خلق ترکیه از منطقه مرزی در شهر یایلاداغ بعد از حمله به شهر کسب بازدید کرد و یکی از ساکنان منطقه گفت که نیروهای ژاندارمری ترکیه یک روز قبل از حمله به شهر کسب، تعدادی خودروی حامل افراد را متوقف و تلاش کردند که آنها را تفتیش کنند اما افراد یاد شده با اینکار مخالفت کردند و سپس فرمانده نیروهای ژاندارمری بعد از یک تماس تلفنی این خودروها را آزاد کرد.

اریلماز به "انتقال جهادی ها به سوریه از طریق ترکیه از سال اخیر اشاره کرد که می توان آن را به طور واضح در فرودگاهها مشاهده کرد".

وی افزود که "با جنگجویان چچنی از سوار بر یک هواپیما از استانبول به استان اسکندرون پرواز کرده است".

به گفته اریلماز، اعضای حزب جمهوری خلق در شهر الریحانیه به وی گفتند که فرماندار شهر الریحانیه 1500 وعده غذایی آماده کرده است که برای افراد مسلح فرستاده شده است و فرمانداری نیز هیچ توضیحی درباره این موضوع ارایه نکرده است.

گروه داعش یکی از تندروترین گروه‌های مسلح در سوریه است که بویژه در یکسال اخیر جنایات گسترده ای را دراین کشور مرتکب شده است و اخیرا نیز دست به تحرکات نظامی در بخشی از مناطق عراق با عضو گیری از بقایای بعثی‌ها و فدائیان صدام زده است.



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش