به امید ظهو مولا و سرورمان حضرت حجت ابن الحسن ( عجل الله فرجه الشریف )

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
شهید محمود رضا بیضائی 0 204 bonakdar

یک آیه قرآن بخوانیم؛ «وسیله آزمایش»

خداوند در سوره فرقان آیه 19 می فرماید:

  اعوذبالله‌من‌الشیطان‌الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَما أَرْسَلْنَا قَبْلَکَ مِنَ الْمُرْسَلِینَ إِلَّا إِنَّهُمْ لَیَأْکُلُونَ الطَّعَامَ وَیَمْشُونَ فِی الْأَسْوَاقِ وَجَعَلْنَا بَعْضَکُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَةً أَتَصْبِرُونَ وَکَانَ رَبُّکَ بَصِیرًا»

پیش از تو پیامبرانی نفرستاده ایم جز آنکه طعام می خوردند و در بازارهاراه می رفتند و شما را وسیله آزمایش یکدیگر قرار دادیم آیا صبر توانید کرد ? و پروردگار تو بیناست

 

شان نزول آیه
جمعى از سران مشرکان خدمت پیامبر (صلی الله علیه و آله) آمدند و گفتند: اى محمد تو از ما چه مى‏ خواهى؟ اگر ریاست مى‏طلبى ما تو را سرپرست خود مى‏ کنیم و اگر علاقه به مال دارى، از اموال خود براى تو جمع مى‏ کنیم. اما هنگامى که دیدند پیامبر (صلی الله علیه و آله) در برابر این پیشنهادهایشان تسلیم نشد، به بهانه جویى پرداخته و گفتند : تو چگونه فرستاده خدا هستى با اینکه غذا مى‏ خورى و در بازارها توقف مى‏ کنى؟! آنها پیامبر (صلی الله علیه و آله) را به خوردن غذا سرزنش کردند چرا که مى ‏خواستند او فرشته باشد و به راه رفتن در بازارها ملامت کردند چرا که آنها کسراها و قیصرها و پادشاهان جبار را دیده بودند که هرگز گام در بازارها نمى‏ گذاردند، در حالى که پیامبر (صلی الله علیه و آله) با مردم در بازارها حشر و نشر داشت و با آنها مانوس بود، و امر و نهى الهى را به آنها ابلاغ مى‏ کرد، بهانه‏ جویان ایراد کردند و گفتند: او مى‏ خواهد حکمران ما شود، در حالى که روش او مخالف سیره پادشاهان است! آیه فوق نازل شد و این حقیقت را روشن ساخت که روش پیامبر اسلام روش همه پیامبران پیشین بوده است.(تبیان)

تسنیم



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش