به امید ظهو مولا و سرورمان حضرت حجت ابن الحسن ( عجل الله فرجه الشریف )

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
شهید محمود رضا بیضائی 0 204 bonakdar

مصداق بارز «حلت بفنائک» ولایت فقیه

اسفند سال 1373، حاج احمد خمینی دار فانی را وداع گفت. یکی از خصوصیات بارز مرحوم یادگار امام -سیداحمد خمینی- ولایتمداری ایشان است که هم در زمان حیات حضرت امام(ره) و هم - وشاید بسیار مهم تر از آن- در دوران بعد از آن به نحو کاملی آشکار بود. ایشان درباره حضرت آیت الله خامنه ای می گوید: امروز اگر توجه دنیا معطوف به کشور ما است بدین دلیل است که پرچم مبارزه با استکبار همانند زمان حضرت امام در اهتزاز است. امروز رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای از همان آرمان هایی دفاع می کنند که امام دفاع می کردند، زیرا اگر ذره ای بر خلاف جهت امام حرکت داشتیم، برخورد دنیا با انقلاب اسلامی تا این حد قهرآمیز نبود..»

روز درگذشت یادگار امام نیز رهبر انقلاب در پیامی مفصل درباره ایشان فرمودند: «بی شک در آخرین ماههای دوران نهضت، هیچکس در رابطه با امام بزرگوار نقشی تا بدین حد بزرگ و مؤثر از خود بروز نداده است. تلاش بی وقفه و پروانه وار ایشان در کنار مشعل فروزان وجود امام عزیز رضوان الله علیه، بسی برکات را منشأ گشته و بسی دشوارها را آسان نموده است.»
از مهم تر ین کارها و ماندگارترین اثر مرحوم حاج سید احمد خمینی(ره) کتاب رنجنامه ایشان می باشد که حاوی  نامه ها و مکاتباتی است که بین امام(ره) و مرحوم آیت الله منتظری رد و بدل شده و مرحوم حاج احمد آقا آن را جهت دفاع از حریم ولایت فقیه و انقلاب اسلامی چاپ و منتشر نموده است.
    
مرحوم سید احمد خمینی یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، رابطه ای صمیمی و مثال زدنی با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند و همواره بر نقش ایشان در هدایت دقیق و صحیح انقلاب اسلامی به عنوان جانشین وارسته امام راحل تأکید داشتند اما دشمنان انقلاب اسلامی به اهداف منافقانه خود برای غیرواقعی جلوه دادن این رابطه به هنگام حیات و بعد فوت آن مرحوم، تکاپوی فراوانی داشته اند.

در اینجا برای وضوح هرچه بیشتر این واقعیت به ذکر برخی اظهارات آن مرد بزرگ و نیز بخشی از وصیتنامه ایشان می پردازیم:

الف) گلچینی از اظهارات ولایی حاج سید احمد
      ولایتمداری، چه نسبت به امام و چه رهبری
مرحوم حاج سید احمدآقا همچنانکه در زمان حیات پدر، وفادار به امام و انقلاب و ولایت فقیه بود، پس از رحلت امام(ره) در 14 خرداد 68 و انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای عزیز (حفظه الله) از سوی خبرگان ملت به عنوان رهبر، همواره پشتیبان و مدافع رهبر بود و امر و فرمان رهبر را امر و فرمان امام می دانست و لذا در اولین دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده معظم حضرت امام(ره) حاج سید احمد آقا ضمن تشکر از حضور رهبر انقلاب گفت: «خدا را شکر می کنیم که دشمنان انقلاب مأیوس شدند و اندکی پس از رحلت امام(ره) این مملکت رهبر پیدا کرد.» و در ادامه گفت: همچون زمان امام(ره) در خدمت رهبر و اوامری که از ناحیه شان صادر می شود می باشد. و این حمایت و پشتیبانی را به عنوان فرمان امام مبنی بر پشتیبانی از ولایت فقیه می دانست.
      ولایت، محور وحدت و انحراف از آن عامل سقوط
این مرحوم سخنانی را در هفتم اسفند 68 در وصف رهبر معظم انقلاب به شرح زیر مطرح کرده است: «امروز من و شما باید در همان خط حرکت کنیم. خالصا و مخلصا برای خدا و اسلام و نظام اسلامیمان از رهبر بزرگوارمان حضرت آیت الله خامنه ای حمایت کنیم و در راه او که راه امام عزیزمان است گام برداریم. امروز دنیا مترصد است که ببیند ما چگونه حرکت می کنیم. سرپیچی از ولایت، سقوط نظام را به دنبال دارد. امروز ولایت نقطه وحدت امت حزب الله است. نظام از ولایت جدا نیست چراکه بدون ولایت، نظام اسلامی نیست و بدون نظام، انقلاب نمی تواند راه خود را در جهان طی کند.»
      افتخار کنیم به چنین رهبری
«ما امروز باید همه متحد باشیم، امروز باید در کنار نظاممان پشت سر رهبری قرار بگیریم. رهبر ما شاگرد امام است. رهبر ما از چهره های شناخته شده انقلاب که سالیان سال در زندانهای رژیم سفاک پهلوی به سر برده از افرادی است که در طول انقلاب خدمات زیادی کرده و در جبهه ها مستقیما جنگیده است. پس باید افتخار کنیم که چنین رهبری را داریم و همگی پشت سر او حرکت کنیم و مقابل قدرت جهنمی آمریکا خواهیم ایستاد. هیچکس حق شکستن حریم رهبری را ندارد.» (سال 69)
      اتحاد پشت سر رهبر
«حرمت رهبری نظام اسلامی، از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی ماست. همه باید به دستورات رهبری عمل کنند.»(7/8/69)
«ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حرکت کنیم. هرچه ایشان گفت، گوش کنیم، اگر روزی حرکت ما با حرکت ولی نخواند بدانید که نقص از ماست. اگر امروز اختلاف موجب شود که اقتدار ولی فقیه صدمه بخورد، گناه بزرگی مرتکب شده ایم. ما امروز اختلاف را از هیچکس نمی پذیریم. اگر روزی از پشت سر ولی فقیه کنار رویم و اگر ولی فقیه نفوذ کلمه اش کم شود، چه گناه بزرگی مرتکب خواهیم شد. تمام زحمات ملت عزیز، شهدا و امام از بین می رود، تمام سختیهایی که در طول مبارزه متحمل شدید، همه این ها از بین می رود. ما باید سعی کنیم اتحادمان را حفظ کنیم و پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم.» (19/10/69)
      اطاعت از خامنه ای اطاعت از امام است
«امروز همه باید متحدتر، محکم تر و قاطع تر پشت سر رهبری باشیم و نگذاریم که رهبرمان احساس تنهایی کنند. همان طور که نگذاشتید امام(ره) احساس تنهایی کند. «اطاعت از خامنه ای، اطاعت از امام است» هر کس منکر این معنا شود، مطمئن باشید در خط امام نیست و هر کس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت الله خامنه ای است، در خط آمریکاست، امروز، مهیا هستیم که با یک اشاره رهبری به خیابانها و جبهه ها سرازیر شویم.»
      عهد با امام در عدم تخلف از « حتی میل رهبری»
«من بعد از رحلت امام با خدا و امام عهد کرده ام که کوچکترین قدمی را علیه رهبری و بر خلاف رهبری و حتی خلاف میل رهبری برندارم و اگر شما مردم هم  چنین پیمانی را تجدید کنید، مطمئن باشید، مطمئن باشید که ما در تمام زمینه ها بر آمریکا پیروز می شویم.» (12 بهمن 69)

ب) قسمتهایی از وصیت نامه یادگار امام، نوشته 30 شهریور/1371
- مرا حتی المقدور نزدیک پدر عزیزم و مراد و امامم دفن کند تا شاید به  حساب حضرت امام، فاتحه ای هم نصیب من سراپا گناه گردد و خداوند به خاطر آن حضرت مورد لطفم قرار دهد.
- من شخصا در هیچ بانک و مؤسسه ای و یا شرکتی و از این قبیل وجهی ندارم و اگر مختصر پولی در بانک تعاون اسلامی دارم، شهریه های مراجع بزرگوار قم است که باید صرف فقراء گردد.
- وجوهی که نزد خودم است یا پول شخصی و یا وجوه شرعیه است که جای هر کدام مشخص و روی هر کدام نوشته شده است، اگر به پولی برخورد شد که مشخص نبود، از اموال خودم محسوب نگردد. کلیه وجوهی که سهم مبارک و یا خیرات است در اختیار رهبر بزرگوارمان حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته قرار گیرد تا در موارد مقرره اش صرف گردد.
- بین خود و خدای خود رضایت کامل دارم که تمام تلاشم برای تقویت اسلام و نظام و امام بوده است و از این جهت در آرامش کامل به سر می برم البته من هم مانند همه کسانی که درگیر کارهای مختلف مبارزاتی و سیاسی هستند، بی اشتباه نبودم و به این اعتراف می کنم ولی تنها کسانی اشتباه نمی کنند که کاری نمی کنند. در زد و خوردهای  سیاسی ممکن است کارهائی انجام داده باشم که مناسب شأن امام و یا یاران امام نبوده باشد، تقاضایم از خدا و یاران امام این است که مورد عفوم قرار دهند. من در جهت مصلحت امام به هیچ فرد و گروهی رحم نکرده ام و خیلی ها را در این راستا رنجانده ام که هنوز هم از این جهت ناراحت نیستم، از همه به خصوص مادر، فاطی، خواهرها و بچه هاشان و قوم خویشان مادری و پدری، نسبی و سببی امید عفو و دعای خیر دارم.
- به حسن و برادرانش این توصیه را می نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می خواهند. هرگز گرفتار تحلیل های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است.

خبرگزاری تسنیم



ارسال نظر برای این مطلب

این نظر توسط بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی طبری بابل در تاریخ 1393/12/25 و 9:49 دقیقه ارسال شده است

روحش شاد


کد امنیتی رفرش